Výzva Horoběžník / Horoběžka

Přeběh Krkonoš a Jizerek

délka: 155 kilometrů / stoupání: 5200 metrů

👑 Síň slávy 👑

jméno datum pokusu celkový čas

Chceš se zapsat do síně slávy? Nic jednoduššího. Napiš mail na info@eurunner.eu, že hodláš běžet tuto trasu. Pokus zaznamenám a tvůj postup budu sledovat třeba na sociálních sítítch. Na konci mi pak pošleš GPS záznam. A pokud se neodchýlýš od trasy o více než 5%, uznám tvůj pokus jako úspěšný.

Trasa

Startuješ na nádraží v Trutnově. Nad Trutnovem se napojíš na cestu bratří Čapků, po které pozvolna nasbíráš výškové metry směrem k dělostřelecké tvrzi Stachelberg. Dál stoupáš až na první tisícovku Dvorský les. Kousek odtud na Rýchorské boudě se můžeš občerstvit a poté poběžíš přes Dolní a Horní Malou Úpu. Zatím se jen zahříváš, v nohách máš teprve necelých 30 kilometrů. Okolo turistické chaty Jelenka přes Svorovou horu vystoupáš až na Sněžku, vzdálenou zhruba 37 kilometrů do startu.

Ze Sněžky se vydáš podél lanovky dolů na Růžohorky, odtud po zelené do Pece a obcí proběhneš po hlavní silnici. Pokud tam poběžíš ve dne, můžeš si dokoupit zásoby nebo vybavení. Hned potom se zas vydáš vzhůru, protože v chatě Na rozcestí na tebe čeká výborné jídlo. Potom se už po modré pustíš směrem ke Špindlu. Tady máš povolenou zkratku: po sjezdovce Stoh můžeš seběhnout přímo do Svatého Petra a úplně se vyhnout Špindlerovu Mlýnu.

Po žluté se pak vydáš Dřevařskou cestou k Boudě u Bílého Labe a dál nahoru až na Špindlerovku. Od Špindlerovy boudy pokračuješ dál na Sněžné Jámy, můžeš si vybrat mezi dvěma cestama. Já osobně se téměř pokaždé zastavím na pivo Kocour, které čepují na Moravské boudě, takže seběhnu kousek dolů a potom zas vystoupám na hřeben. Ty můžeš postupovat celou cestu po hřebeni až ke Sněžným jámám, odkud po žluté seběhneš k Labské boudě.

Frýdlantské cimbuří

Z Labské se pak vydáš po modré turistické značce kolem Mumlavského vodopádu až do Harrachova. V obci doplníš zásoby a od nádraží pak lesíkem seběhneš až dolů k Jizeře. Překročením řeky vstoupíš na území Jizerských hor. Pár kilometrů budeš pozvolna stoupat údolím proti proudu Jizery a potom uhneš směrem k parkovišti nad osadou Jizerka. Tady si můžeš dát polévku a pivo v restauraci přímo na parkovišti, nebo počkat do některého z hotelů dole v Jizerce. Využij toho, protože dalších 20 kilometrů až do Hejnic už žádnou příležitost sehnat něco teplého do žaludku mít nebudeš.

Z Hejnic vystoupáš nahoru na Frýdlantské cimbuří projdeš okolo Štolpišských vodopádů a nastoupáš na jizerskou hřebenovku. Čeká tě posledních dvacet kilometrů liduprázdnými hvozdy až do cíle. Trasa končí v Chrastavě na nádraží. Tak co, dalo ti to aspoň trošku zabrat?

Pravidla

Pravidla jsou jednoduchá: Trasu musíš běžet nebo jít. Všechno, co potřebuješ, si neseš na zádech s sebou, případně si dokoupíš. Nepomáhá ti nikdo další, každý je tu sám za sebe. Samozřejmě, dá se jít ve skupině, ale každý si nese svoje vybavení. Můžeš běžet v kuse, můžeš přespat venku pod širákem nebo v hotelu, je to jen na tobě. Počítá se uplynulý čas, za který dorazíš od startu až do cíle. Dá se to zvládnout za den nebo za týden. Jo, a jedno důležité pravidlo: nezanechávej po sobě stopy (myšleno odpodky).